tirsdag 10. september 2013

Premie hesten

I helga har jeg og mamma hatt syhelg. Vi var med på arrangemanget til quiltesiden på facebook hvor vi skulle sy en crazy quilt og ut i fra det lage det vi ønsket.

Jeg fant en hest på nett som jeg tegnet av, fant stoffrester av fargen jeg ville bruke og begynte å sy sammen småbitene.


Kansje det skal bli en svart andunge...?? hehe, syntes bare den så ut som en and.
Her er tegningen, så andungen blir det nok ikke noe av.
 Her har jeg sydd sammen hele crazy quilten, sydd rundt kanten og klippet rundt.
Fant bakstykke og quiltet det før jeg sydde på hesten.
Under hesten la jeg en tykk vattbit slik at den står litt ut fra bildet og til slutt quiltet jeg manen og panneluggen på hesten.
 Her er en svart kant som er vrangsydd av en svart stoffremse og sydd på bildet med en pyntesøm i midten.
 Da gjenstår bare lukkekanten.
 
 Hadde lagd noen jo-jo er som jeg tenkte å bruke, men fant ut at jeg bare skulle bruke den ene og at jeg kunne lage en sløyfe av den, som hesten har "vunnet".

4 kommentarer:

  1. Kjempefint bilde Katrine. Koselig med sydag sammen med deg :-)
    Mammaklem

    SvarSlett
  2. Så mye fint du lager! Velkommen som ny følger hos meg, og dermed fant jeg din flotte blogg, og kunne legge meg til her. Kjekt at du blir med på "give away" med 3 lodd hos meg. :-)

    SvarSlett
  3. Stilig quilt! Kjempeflott! :)
    Gratulerer så mye med dagen! :)
    Ha en koselig dag!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  4. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvarSlett